Ayat Cinta

Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Az-Zumar:53)

Sunday, April 8, 2018

Mandi Sungai

Semenjak kecil hinggalah menginjak dewasa. Aku memang tidak pernah sekali pun mandi sungai. Mungkin disebabkan keluarga aku yang sangat menjaga untuk aku tidak buat aktiviti aktiviti seperti itu. Disamping kawasan tempat aku tinggal agak sukar untuk mendapatkan sungai sungai yang menarik untuk mandi dan berkelah.

Hingga suatu hari aku pergi bercuti dikampung rakan baik aku. Di situ aku belajar banyak perkara. Antaranya aktiviti mandi sungai ini.

Memang dulu aku langsung tidak mandi air sejuk. Di rumah semua disediakan air panas untuk mandi. Tambahan pula aku ada penyakit athma sejak lahir.

Tapi. Menginjak ke alam dewasa. Aku mahu mengenali, melihat dan menikmati keindahan Tuhan. Disebabkan itu aku belajar banyak perkara yang tak pernah aku lalui

No comments :

Post a Comment