Ayat Cinta

Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Az-Zumar:53)

Sunday, June 17, 2012

Selamat hari bapa untuk ayahanda ku!!

di kesempatan ini saya ingin mengucapkan 'selamat hari bapa' buat bapa-bapa, ayah-ayah seluruh dunia.. dan selamat hari bapa jugak buat bakal-bakal bapa... Semoga kalian semua dapat jadi seorang bapa yang baik yang mendidik anak-anak dan keluarga menuju JANNAH...

saya juga mengucapkan 'SELAMAT HARI BAPA' kepada ayah saya.. ucapan yang paling istimewa buat beliau yang telah banyak bersusah payah berkorban untuk membesarkan saya... 

 AYAH KEPADA SAYA ):

Tapi sebenarnya, hari bapa untuk ayah saya tu adalah pada 8 MEI 1991. tau kenapa? sebab hari tu, adalah hari pertama ayah saya jadi seorang bapa.. memikul tanggungjawabnya yang baru terhadap seorang anak.. hari tersebutla, hari pertama beliau dapat pengalaman-pengalaman jadi seorang bapa..

I LOVE MY FATHER SO MUCH!!!

apa-apa pun sama-sama la kita menghargai ayah dan ibu kita. jangan sesekali menyakiti mereka. pada setiap hari, kepada yang beragama Islam, sama-sama la kita sedekahkan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran buat mereka walaupun mereka masih hidup. agar hati mereka sentiasa tenang dan dengan harapan bacaan itu juga dapat membantu mereka di akhirat nanti.insyaAllah.. sama-samalah kita berusaha untuk menjadi seorang anak yang baik... ok?
~ASSALAMUALAIKUM~

2 comments :